با حضور رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن؛

پروژه مسکونی آسمان البرز افتتاح شد

پروژه مسکونی آسمان البرز افتتاح شد
پروژه مسکونی آسمان البرز شرکت سرمایه‎گذاری مسکن نوین‌پایدار با حضور دکتر «عیسی کاظم‌نژاد» رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، پروژه مسکونی آسمان البرز در راستای سیاست‌های بانک مسکن و دولت، ویژه اقشار میان درآمدی جامعه با حضور دکتر «عیسی کاظم‌نژاد» رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن، دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل و دکتر «جواد جوان‌مجیدی» رییس هیئت‌مدیره شرکت گروه مالی بانک مسکن، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، «امیر محمدی» مدیرعامل شرکت خانه‌گستر یکم و «هادی صالحی‌وزیری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین‌پایدار افتتاح شد.

* بانک مسکن باید برای طرح مسکن میلیونی آماده شود

دکتر «عیسی کاظم‌نژاد» رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن در آیین افتتاح پروژه آسمان البرز، اظهار داشت: بانک مسکن با قدمتی بیش از 80 سال فعالیت، به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای در بخش مسکن فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از ماموریت‌های اصلی بانک مسکن، تامین مالی این بخش است، افزود: بدون شک مسکن دغدغه اصلی کشورها است. وقتی خانواری مسکن نداشته باشد، همیشه این دغدغه و اضطراب بر آن‌ها غالب است، اما وقتی خانواده‌ای صاحب مسکن می‌شود، بخش زیادی از دغدغه‌های ذهنی او هم از بین می‌رود و به آرامش می‌رسد.

رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن، گفت: رسالت بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی، تامین مالی واحدهای مسکونی است که ویژه اقشار میان درآمدی جامعه ساخته می‌شوند، بنابراین این بانک تولید خانه‌های لوکس را تامین مالی نمی‌کند.

افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400

دکتر کاظم‌نژاد در ادامه به ظرفیت‌های اشتغال صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد، به‌طوری‌که با احتساب صنایع وابسته، حدود 13 درصد از اشتغال کل کشور به این بخش اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که ما در بانک مسکن، 93 درصد منابع خود را صرفاً در حوزه تامین مالی بخش ساختمان به ویژه مسکن اختصاص می‌دهیم، گفت: پروژه‌های بزرگی با تامین مالی بانک مسکن اجرا شده که یکی از نمونه‌های آن مسکن مهر با تعداد 2 میلیون واحد است. هر چند شاید در برهه ای انتقاداتی به این طرح شد، اما امروز مشاهده می‌کنیم بسیاری خانوارها به واسطه همین طرح صاحب مسکن و سرپناه شده‌اند.

رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن با اشاره به آمادگی بانک برای مشارکت در پروژه‌های ملی افزود: علاوه بر این، بانک مسکن در برنامه اقدام ملی مسکن نیز مشارکت داشته و با توجه به تاکید رییس‌جمهوری محترم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، بنابراین مسئولیت بزرگی بر دوش بانک مسکن و شرکت‌های وابسته قرار دارد و بانک مسکن باید خود را برای مشارکت در این پروژه ملی آماده کند.

دکتر کاظم‌نژاد با تاکید بر اینکه بانک مسکن علاوه بر تامین مالی ساخت مسکن، رسالت دیگری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید را هم دارد، گفت: بحث‌هایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید مطرح می‌شود اما باید به این نکته اشاره کنم که افزایش سقف تسهیلات باید با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشد، بنابراین بانک مسکن به تنهایی در این حوزه تصمیم‌گیر نیست.

وی ادامه داد: بانک مسکن در سال 1400 اختیارات ویژه‌ای دارد که نمونه آن افزایش سقف تسهیلات ساخت به 450 میلیون تومان ویژه ساخت واحدهای مسکونی با فن‌آوری‌های نوین است که اگر شرکت سازنده، بورسی باشد، امکان افزایش این سقف تسهیلات تا 50 درصد نیز وجود دارد.

رییس هیئت‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانیم خواسته‌های مردم را در حوزه تامین مسکن مطلوب پوشش دهیم، گفت: انتظار می‌رود شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور با تسریع در اجرای پروژه‌ها، بتواند نقش قابل توجهی در تحقق وعده ساخت مسکن دولت داشته باشد.

* مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن: زمان اجرای پروژه‌ها باید به کمتر از 12 ماه برسد

دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن در آیین افتتاح پروژه آسمان البرز ضمن قدردانی و تشکر از تمام دست‌اندرکاران این پروژه اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین‌پایدار به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، هر چند یک شرکت جدیدالتاسیس است اما بسیار امیدواریم که این شرکت به لحاظ اجرا و سودآوری شرایط خوبی را بیش از پیش فراهم کند.

وی خطاب به مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: آقای امامی، امروز برای تحقق وعده ساخت مسکن یک میلیونی باید کمربندها را سفت ببندیم؛ چراکه باید برای تحقق شعار رییس‌جمهوری محترم، کار بسیار عظیمی باید در عرصه ساخت‌وساز مسکن صورت گیرد و همه باید در این حوزه تلاش کرده و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: خوشبختانه با تفویض اختیارات از سوی مدیرعامل بانک مسکن به استان‌ها، فرآیند پرداخت تسهیلات، تسهیل شده است و امیدواریم با تفویض بیشتر اختیارات، امکان استفاده از ظرفیت‌های بانک برای انبوه‌سازان بیشتر شود.

دکتر جواهری با بیان اینکه ظرفیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌گونه‌ای است که امکان افزایش تولیدات این شرکت تا 3 برابر وضع موجود فراهم است، ادامه داد: امروز دولت جدید وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی داده و این به دلیل عقب‌ماندگی‌های تولید مسکن در سال‌های گذشته است.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با تاکید بر اینکه جهش تولیدات در راستای تحقق بخشی به این وعده دولت قطعاً از عهده شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور بر می‌آید، گفت: در کنار شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک، شرکت تامین سرمایه و شرکت لیزینگ بانک نیز می‌توانند در راستای پیش برد این وعده، از شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن حمایت کنند.

افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400

وی بر موضوع سرعت در اجرای پروژه‌ها، استفاده از فن‌آوری‌های نوین در فرآیند ساخت‌وساز و توجه به مقوله کیفیت تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم سالانه یک میلیون مسکن در کشور تولید شود، دو اتفاق مهم باید رخ دهد، نخست در حوزه تامین مالی و دیگری در حوزه فنی و مهندسی.

دکتر جواهری با بیان اینکه امکان تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد،  تاکید کرد: ما باید زمان اجرای پروژه‌ها را کاهش دهیم. امروز دیگر پروژه‌های 36 ماهه نمی‌توانند این وعده را محقق کنند، بنابراین باید با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها از جمله استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساخت، زمان اجرای پروژه‌ها را به کم‌تر از 12 ماه کاهش دهیم.

* امامی اعلام کرد: آمادگی گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای مشارکت در ساخت یک میلیون واحد مسکونی

دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در آیین افتتاح پروژه آسمان البرز با اشاره به اینکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در راستای استراتژی‌ها و سیاست‌های کلی کشور نسبت به اجرای پروژه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، از اعلام آمادگی این شرکت برای مشارکت در طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن خبر داد.

وی پروژه‌های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن را در قالب سه گروه، دسته‌بندی کرد و گفت: یک دسته پروژه‌هایی هستند که به لحاظ مقیاس و حجم، سودآور هستند. گروه دیگر، پروژه‌ها و طرح‌های ملی نظیر طرح مسکن مهر، برنامه اقدام ملی مسکن و پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری و دسته دیگر نیز پروژه های فن‌آور محور هستند که منطبق با تکنولوژی‌های نوین ساخت‌وساز تولید می‌شوند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان این‌که پارادایم فعالیت شرکت‌های صنعت ساختمان در عصر جدید تغییر یافته است، تاکید کرد: ما به عنوان بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور، دیگر نمی‌توانیم به روش سنتی فعالیت کنیم. امروز ناگزیر هستیم در اجرای پروژه‌ها به تقاضای مشتری، اقتضای زمان و کشش منطقه و در عین حال به صیانت از حقوق سهام‌داران شرکت توجه کنیم.

دکتر امامی با بیان اینکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن هم‌اکنون در حال ساخت 2 میلیون و 400 هزار مترمربع پروژه در 32 شهر است، گفت: امروز پرتفوی متنوعی از پروژه‌ها با کلاس‌های اقتصادی مختلف در این شرکت در حال اجرا یا برنامه‌ریزی هستند که در تمامی آن‌ها، سودآوری برای سهام‌داران محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن افزود: در پارادایم جدید، توجه به زنجیره ارزش بسیار حایز اهمیت است. هر چند در روش سنتی در انتهای زنجیره به مقوله درآمد توجه می‌شد اما امروز تمام فرآیند زنجیره ساخت از تعریف پروژه تا بهره‌برداری ظرفیت درآمدزایی دارد و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با دارا بودن شرکت‌های تابعه تخصصی در تمامی زمینه‌های این زنجیره ارزش، به این مزیت نیز توجه دارد و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا فعالیت گسترده همراه با سودآوری داشته باشیم.

وی ضمن اظهار امیدواری به صدور خدمات فنی و مهندسی با بهبود حوزه روابط بین‌الملل در دولت جدید گفت: با توجه به اتفاقاتی که در عرصه دیپلماسی بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود امیدواریم با توجه به سابقه درخشان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باشیم.

دکتر امامی در بخش دیگری از اظهارات خود به استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی از محل بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: به‌زودی نخستین شرکتی در کشور خواهیم بود که فروش متری مسکن را در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن در بورس کالا آغاز خواهیم کرد که برای این امر زحمت بسیار زیادی از سوی شرکت کشیده شده است و خریداران می‌توانند متناسب با توان مالی خود، مسکن متری خریداری کنند.

 افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: با انتشار اوراق سلف مسکن علاوه بر اینکه سازندگان تامین مالی می‌شوند، متقاضیان نیز با بهره‌مندی از این ظرفیت و همچنین ضمن استفاده از تسهیلات بانک مسکن می‌توانند در ملک یا مساحتی از ملک شریک باشند و از مزایای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیز بهره‌مند شوند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بازوی اثر بخش در کنار بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهد کرد و از همین تریبون نیز اعلام آمادگی می‌کنیم تا تمام ظرفیت‌های خود را برای مشارکت در طرح جهش تولید و تامین مسکن به‌کار گیریم.

بر اساس این گزارش، «هادی صالحی‌وزیری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین‌پایدار در ابتدای این آیین، با تاکید بر این‌که با وجود شرایط غیرقابل پیش‌بینی حاکم بر کشور از جمله شیوع بیماری کرونا و نوسانات اقتصادی، در حال حاضر عملیات اجرایی این 6 بلوک به همت و تلاش پرسنل سخت‌کوش با کیفتی مطلوب، بهای تمام شده غیرقابل رقابت و در مدت زمانی مناسب با موفقیت به پایان رسیده است، گفت: این شرکت با حدود یک دهه فعالیت در صنعت ساخت‌وساز اعلام می‌کند که با نیروهای چابک و متخصص در راستای میل به اهداف بانک مسکن و سیاست‌های بالادستی می‌کوشد.

وی با اشاره به این‌که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین‌پایدار در 6 سال اخیر، سالانه یک پروژه را تکمیل و تحویل متقاضیان داده است، افزود: امروز در ششمین سال از این دوره شاهد افتتاح پروژه آسمان البرز هستیم.

صالحی وزیری ادامه داد: در فصل بهار سال 1398 عملیات اجرایی پروژه آسمان البرز در قالب مشارکت با شرکت خانه گستر یکم آغاز شد و بعد از حدود 33 ماه شاهد افتتاح آن در سطحی از کیفیت مطلوب و با استفاده از مصالح بومی هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن نوین پایدار با اشاره به موقعیت مناسب این پروژه به لحاظ دسترسی افزود: پروژه آسمان البرز در مکانی مناسب از نظر دسترسی به تهران و کرج قرار دارد و این دسترسی می‌تواند به ویژگی‌های پروژه بیفزاید.

وی، تناسب پروژه با وضعیت درآمدی اقشاط متوسط جامعه، معماری مناسب، کیفیت در اجرا و ساخت در حداقل زمان به‌رغم شیوع پاندمی کرونا را از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه عنوان کرد.

گفتنی است؛ پروژه آسمان البرز در بخش شرقی شهر گرمداره در زمینی به مساحت حدود 30 هکتار واقع شده است و به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز متقاضیان با سلایق متفاوت، واحدهای مسکونی این پروژه در سه تیپ بلندمرتبه 9 تا 12 طبقه، میان مرتبه 6 تا 8 طبقه و کوتاه مرتبه 2 تا 3 طبقه در قالب 2800 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین‌پایدار که یکی از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌شمار می‌رود، قرارداد مشارکت در ساخت 6 بلوک ساختمانی 8 طبقه شامل 168 واحد مسکونی را با زیربنای 18 هزار و 793 مترمربع با شرکت خانه گستر یکم منعقد کرده است که روز گذشته، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 


 
 


افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400
افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400
افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400


افتتاحیه آسمان البرز شهریورماه 1400

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید