آخرین وضعیت اجرای پروژه مسکونی «باران رشت»

عملیات اجرایی پروژه مسکونی – تجاری باران رشت ویژه اقشار میان درآمدی از ۱۰ ماه گذشته آغاز شده و طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است فاز نخست این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، پروژه مسکونی باران در شهرستان رشت شهریورماه سال گذشته کلید خورد؛ این پروژه علاوه بر کاربری مسکونی، دارای کاربری تجاری نیز است و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت 15هزار مترمربع با زیربنای 45 هزار مترمربع آغاز شد.

این پروژه ضمن انطباق با اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن مبنی بر احداث واحدهای مسکونی برای اقشار میان درآمدی، در منطقه متوسط شهر رشت واقع شده است که شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان از شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن آن را احداث خواهد کرد. این پروژه با قرار گرفتن در منطقه سکونتی مناسب شهر رشت، با بهره‌مندی از طراحی مناسب و محوطه وسیع، از مجتمع‌های مسکونی شاخص موجود در منطقه خواهد بود و با بهره‌گیری از ساخت با کیفیت، سرپناهی محکم و مطمئن را برای ساکنین آن فراهم خواهد آورد.

پروژه «باران» از پروژه‌های فعال شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان است که در شهر رشت واقع شده است. طراحی پروژه نیز براساس اقلیم و شرایط ویژه آب وهوایی استان و در قالب بیش از 270 واحد مسکونی و یک بلوک تجاری انجام گرفته است.

با توجه به شرایط خاص زمین پروژه و سختی انجام کار در زمین های شهر رشت، عملیات اجرایی تحکیم بستر پروژه بر اساس یکی از به‌روزترین و مطمئن ترین روش های تحکیم بستر به نام جتگروتینگ (Jet Grouting) که در استان گیلان نیز به عنوان اولین تجربه قلمداد می شود، در حال انجام است.

عملیات جت گروتینگ باعث تغییر ساختار خاک در محدوده شعاع تأثیر و اختلاط کامل خاک با مخلوط تزریق می شود. این روش اجرایی برای نخستین بار در عملیات بهسازی بستر پروژه باران رشت در گروه سرمایه گذاری مسکن اجرا می‌شود.

عملیات تحکیم بستر در بخش جنوبی که بالغ بر 30 هزار مترمربع و بیش از 172 واحد مسکونی است، به اتمام رسیده و در بخش شمالی نیز با سرعت مناسبی در دست اجراست.

برنامه ریزی ادامه عملیات اجرایی پروژه، همزمان با تامین مصالح استراتژیک در بخش سازه به خوبی انجام گرفته و پروژه با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از تعطیلات عملیات اجرایی پروژه ها در سطح کشور، تقریبا نسبت به برنامه زمانبندی خود در حال فعالیت است.

یکی از ویژگی های این پروژه طراحی معماری مدرن آن متناسب با شرایط اقلیمی منطقه است. در عین حال بر اساس اعلام شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان دسترسی از فضای باز به نیمه باز و بسته، همچنین استفاده از جریان مستمر هوا با نحوه استقرار واحدها از جمله ویژگی های این پروژه محسوب می شود.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته در طرح مطالعاتی پروژه، مدت زمان اجرا و تکمیل، برابر با 48 ماه کاری پیش بینی شده که البته بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز نخست این پروژه قرار است در سال 1401 مورد بهره برداری قرار گیرد.

۱۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید