طرح بازآفرینی شهری تبریز در کمیته معماری گروه ارزیابی و بررسی شد

در ششمین جلسه کمیته معماری، طرح برگزیده مسابقه بازآفرینی شهری تبریز که توسط مهندس هومن بالازاده ارائه شده است، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ این جلسه با حضور اساتید برجسته معماری کشور و ظهیری (مدیر عامل)، فرشچیان (رییس هیات مدیره)، مروج (معاون توسعه فناوری و ساخت)، و چند تن از کارشناسان معماری شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن روز دوشنبه 22 مرداد ماه در دفتر جلسات مدیر عامل برگزار شد.

کمیته معماری 22 مرداد 97  

بررسی طرح مسابقه باز آفرینی شهری تبریز

دستور جلسه این کمیته بررسی طرح مسابقه باز آفرینی شهری تبریز بود. که بعد از ارائه توضیحات بالازاده، طراح برگزیده مسابقه معماری، مقرر شد، فاز یک مقدماتی طرح فوق با در نظر گرفتن خواسته‌های کارفرما با اصلاحاتی از قبیل کاهش سطوح کاربری تجاری و میزان سطح اشغال زمین با هدف تامین فضای سبز ریشه‌دار و تبیین سناریوی ورود و خروج و عرصه‌های عمومی و خصوصی در جهت تامین امنیت در مجموعه در جلسه آتی ارزیابی گردد.

طرح بازآفرینی شهری تبریز  

از دیگر موضوعاتی که در جلسه معماری مطرح شد، بررسی امکان اجرای طرح با تکنولوژی نوین ساخت و ساز به صورت نیمه صنعتی یا پیش ساخته بود که در این راستا تکنولوژی قالب تونلی نیز یکی از پیشنهادات بود و مقرر گردید در این خصوص با انتخاب مهندسین و مشاوران مجرب، مطالعات و بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است طرح بازآفرینی شهری تبریز، در زمینی به مساحت 5.4 هکتار در منطقه حکم آباد این شهر توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب تعریف و طرح آن در حال نهایی‌سازی با بهره‌گیری از نظرات کمیته معماری گروه می‌باشد. زیربنای کل پروژه در طراحی‌های اولیه انجام شده، بالغ بر 250 هزار متر مربع است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بازآفرینی شهری در کشور می‌باشد.

 

اخبار مرتبط:

مراسم رونمایی از طرح‌های برتر پروژه بازآفرینی شهری تبریز برگزار گردید

طرح برگزیده معماری بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری کشور معرفی شد

اولین جلسه کمیته معماری گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید