استفاده از توانمندی بخش خصوصی جهت احیای بافت فرسوده

طرح جدیدی را با کمک وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده‌ایم که امیدواریم تا آخر هفته تکمیل شود و اساس آن استفاده از توانمندی‌ های بخش خصوصی در بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمدعلی نجفی شهردار تهران در نخستین نشست رسانه‌ای به سوالات خبرنگان پاسخ داد.

وی در بخشی از مصاحبه ی خود و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ی بافت فرسوده، گفت: بافت فرسوده یکی از بزرگ ترین مشکلات کلان شهرهاست. در گذشته سیاست های مختلفی توسط شهرداری و دولت دنبال شده است که هیچ کدام به صورت کامل موفق نبوده است و هنوز هم با معضلات و مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستیم. از نظر کمیتی هم نتوانسته ایم اهداف کمی که در برنامه های مختلف دولت و شهرداری پیش بینی شده بود را محقق کنیم. به نظرم باید برنامه های جدیدی به کار گرفته شود. ما طرح جدیدی را با کمک وزارت مسکن و شهرسازی تهیه کردیم و امیدوار هستم تا آخر هفته این طرح تکمیل شود. رئیس جمهور هم از شهردار تهران و وزیر محترم خواسته بود طرحی در این زمینه برای 4 سال آیِنده عرضه کنند. اساس این طرح استفاده از توانایی های بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده است و اینکه سیستم داینامیکی با استفاده از بخش خصوصی ایجاد کنیم. بخشی را از محل ارزش افزوده ای که برای بخش خصوصی ایجاد می شود، ساماندهی کنیم و این حالت غلطان برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد شود. وقتی گزارش خدمت رئیس جمهور ارایه شد توضیحات اعلام می شود. جنبه های اجتماعی و فرهنگی بافت فرسوده هم مهم است. یکی از دارایی های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران می تواند همین بافت فرسوده باشد. بنابر این سیاست ها صرفا آن نیست هرجا بافت فرسوده در تهران وجود دارد آن را تخریب کرده و روی آن ساختمان جدید ایجاد کنیم. در بخشی از بافت فرسوده می شود با اصلاح بافت و اقدامات تعمیری و مرمتی به معنی میراث فرهنگی بافت را احیا کنیم.
شهردار پایتخت همچنین با پرداختن به احداث نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: ایده تشکیل نمایشگاه شهر آفتاب در کیلومترها دور از شهر و ایده تشکیل نمایشگاه در دل بافت فرسوده با مرمت بخشی از بافت فرسوده را مقایسه کنید . اینکه مردم و دانشجویان بتوانند در لا به لای بافت فرسوده قدم بزنند و از فضای نمایشگاهی و خرید کتاب و .. استفاده کنند را در نظر بگیرید حتما به این نتیجه می رسید که ایده دوم مطلوب تر است. این ایده خیلی انسانی تر، مردمی تر و فرهنگی تر است

۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید