معاون استاندارگلستان ازتاسیس شرکت سرمایه گذاری وتوسعه خبر داد

در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور ارتقای کارایی و شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، تغییر نقش دولت در اقتصاد ملی از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه ها به سیاستگذاری ملی و کارآمد ساختن آن دراین عرصه و افزایش سهم بخش های خصوصی وتعاونی در اقتصاد ملی، شرکت سرمایه گذاری برای توسعه استان تاسیس می شود.

"عباس نیاوند" روز شنبه افزود: در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور ارتقای کارایی و شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، تغییر نقش دولت در اقتصاد ملی از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه ها به سیاستگذاری ملی و کارآمد ساختن آن دراین عرصه و افزایش سهم بخش های خصوصی وتعاونی در اقتصاد ملی، شرکت سرمایه گذاری برای توسعه استان تاسیس می شود.
وی در جلسه هماهنگی شرکت سرمایه گذاری و توسعه گلستان، هدف ازتاسیس این شرکت را گام نهادن در مسیر اجرای اصل 44 در استان و تقویت فرهنگ سرمایه گذاری و استفاده بهینه از پس اندازها و منابع مالی مازاد منطقه برای سرمایه گذاری در بازارهای ملی عنوان کرد.
به گفته وی، به کارگیری آن در فرصت ها و ظرفیت های موجود سرمایه گذاری با حمایت همه جانبه مسوولان استان برای ایجاد اشتغال در سطح منطقه و توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری وتقویت بنیان اقتصادی در زمینه ارزش افزوده اقتصادی از اهداف دیگری است که در راه اندازی این شرکت دنبال می شود.
معاون استاندارگلستان یاداورشد: شرکت سرمایه گذاری استان باید با مشارکت چندین شرکت توانمند که زمینه فعالیت در بورس را دارند تشکیل شود و زمینه اصلی توسعه سرمایه گذاری در استان بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت است.
نیاوند تصریح کرد: سیاست ما ایجاد انگیزه و سیاستهای ترغیبی برای شرکت های مادر تخصصی به منظور سرمایه گذاری در استان است و در جلسات کارشناسی اولیه انجام شده و برای بررسی درحال رایزنی با شرکت های خصوصی یا دولتی توانمند هستیم.
به گفته وی، گلستان از منابع، و ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برخورداراست وتاسیس شرکت سرمایه گذاری و توسعه گلستان می تواند با جذب این منابع و سرمایه های مردمی و با اجرای طرحهای بزرگ و تاثیرگذار، نقش عمده ای را در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد.
معاون برنامه ریزی استاندار گلستان تاسیس این شرکت را برای رشد و اعتلای قطب اقتصادی استان و کاهش بیکاری مهم و ضروری دانست.

۷ اسفند ۱۳۸۷ ۱۱:۰۳
خبرگذاری جمهوری اسلامی ایران |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید